augmented reality marketing

Augmented reality marketing toepassen

Je kunt een AR ontwikkelaar inhuren en een app bouwen voor een augmented reality marketing campagne, maar het heeft geen zin om zonder duidelijk doel op alle hypes en trends in te spelen. Hoe werkt AR eigenlijk, en welke toegevoegde waarde biedt het voor een bedrijf? Met een augmented reality lezing kun je snel inzicht krijgen over de mogelijkheden én beperkingen van AR technologie. Wat is er mogelijk met augmented reality marketing, en hoe ga je als bedrijf aan de slag met een AR ontwikkelaar?

Wat is er mogelijk met augmented reality marketing?

Hoe pas je augmented reality marketing toe? Er zijn in de basis drie soorten AR toepassingen:

  1. Voor consumenten;
  2. Voor bedrijven;
  3. Voor collega’s.

Voor deze drie doelgroepen is het mogelijk om een AR app in te zetten als marketinginstrument of als promotiemiddel.

  • Bij consumenten zal het vaak een toepassing zijn die gebruikt kan worden op smartphones. Hoe lager de drempel voor het gebruik en hoe specifieker de toepassing, hoe meer kans je hebt op succes. Naamsbekendheid en een sterk merk maakt het wel een stuk eenvoudiger om de applicatie breed uit te zetten.
  • Voor B2B toepassingen is augmented reality een uitgelezen kans om de augmented reality marketing strategie kracht bij te zetten. Zo kun je het productassortiment als 3D objecten aanbieden, deze visuele manier van kijken en vergelijken spreekt ondernemers die snel resultaat willen zien erg aan.
  • Voor collega’s, werknemers en ook voor de directie binnen een organisatie zal een AR ontwikkelaar normaal gesproken aan serieuze toepassingen werken. Toch kun je ook meer luchtige apps laten bouwen waarmee je meer betrokkenheid kunt creëren bij mensen binnen de organisatie. Ook voor werving en selectie kunnen dit soort applicaties goed van pas komen.

Kies een AR ontwikkelaar

Hoe werkt AR eigenlijk? Met mobiele apparaten zoals een smartphone, tablet of AR bril is het mogelijk een digitaal beeld over de werkelijkheid te projecteren. Op basis van ruimtelijke positionering kun je zeer accurate resultaten behalen. De AR ontwikkelaar zal als eerste naar de doelstelling vragen, en vervolgens wordt het meest geschikte platform gekozen. Bij augmented reality marketing zal vaak een smartphone app gemaakt worden omdat er dan geen dure AR brillen nodig zijn. Op basis van ARCore van Google of ARKit van Apple is er voor beide mobiele systemen relatief snel en eenvoudig een app te bouwen.

Augmented reality lezing organiseren

De vraag “hoe werkt AR?” kan beantwoord worden tijdens een augmented reality lezing. Deze presentaties en interactieve sessies kunnen binnen de organisatie naar wens ingericht worden. Zo wordt niet alleen het nut van AR binnen bedrijven naar voren gebracht, personeelsleden kunnen aan de hand van praktijksituaties ideeën naar voren brengen om de mogelijkheden van augmented reality ten volle te benutten. Zorg dat een augmented reality lezing ook een interactief element heeft, door bijvoorbeeld AR brillen te demonstreren maar ook met AR apps die ter plekke via de persoonlijke smartphones getest kunnen worden.

AR biedt vele mogelijkheden voor marketing, organiseer ook een augmented reality lezing en werk nauw samen met een AR ontwikkelaar om zo tot een maatwerk oplossing te komen.

(Visited 384 times, 1 visits today)
Beoordeel dit artikel:

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *