Bellen via internet

3 redenen waarom bellen via internet de nieuwe standaard wordt

De laatste jaren heeft het internet zich in een snelle vaart ontwikkelt. Een van de laatste ontwikkelingen is het telefoneren via internet. Waar vroeger een telefoonverbinding en de bijkomende kosten nodig waren, heb je nu alleen je mobiel en een internetverbinding nodig. Lees in dit artikel waarom bellen via internet zo populair is.

Lage kosten

Het grootste voordeel van bellen via internet zijn de lage kosten. Tegenwoordig heb je namelijk telefoonabonnementen met onbeperkt internet. Dit betekent dan ook onbeperkt bellen via het internet. Bijna iedereen maakt al gebruik van Whatsapp om elkaar berichten te sturen. Via deze app bel je dus ook je contactpersonen via het internet. Met een mobiele telefoon en een onbeperkt internetabonnement bel je dus onbeperkt!

Multitasking en flexibiliteit

Door het gebruik van bellen via internet wordt multitasking op zakelijk telefonie gebied ook stuk makkelijker. Zo maak je met gemak een koppeling naar andere toestellen, en zo koppel je de agenda aan je telefoon. Wanneer je een belangrijke meeting hebt of niet bereikbaar bent, wordt de oproep gelijk doorgeschakeld naar een collega of antwoordapparaat.

Je kan ervoor kiezen om gebruikers, lijnen en andere functies toevoegen en verwijderen wanneer je maar wilt. Zo houd je ook rekening met veranderingen binnen je organisatie. Wanneer je geen vaste werkruimte hebt, dan is deze flexibiliteit ook erg handig. Je kan het toestel namelijk gemakkelijk meeverhuizen. Je hoeft deze niet opnieuw startklaar te maken of in te stellen.

Overal bereikbaar

Omdat je geen vaste telefoonlijn meer nodig hebt ben je overal bereikbaar. Het enige wat hiervoor nodig hebt is een internetverbinding. Wanneer je zakelijk gebruik maakt van bellen via internet, kan je deze zo flexibel instellen als je zelf wilt. Zo verbind je een telefoongesprek automatisch door naar een collega, als je bijvoorbeeld zelf in gesprek bent. Zo hoef je ook geen nummers meer uit te delen; via één nummer zijn al je medewerkers bereikbaar.

Met het bellen via internet blijven de kosten dus erg laag. Voor zowel particulier als zakelijk is dit een groot voordeel. Je hoeft dan ook niet meer te betalen voor een vaste telefoonlijn. Daarnaast kan je makkelijker multitasken en is er meer flexibiliteit met het bellen via internet. Zo kan je ervoor kiezen om je telefoongesprek automatisch door te laten sturen naar een collega. Naast het internet heb je alleen nog een mobiele telefoon nodig waardoor je dus overal bereikbaar bent.

(Visited 285 times, 1 visits today)
Beoordeel dit artikel:

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *