zakelijke telefonie trends

5 zakelijke telefonie trends in 2021 die van belang zijn voor jouw organisatie!

Tegenwoordig is de mobiele telefoon niet meer weg te denken, dit geldt zowel voor privé als zakelijke situaties. Als je kijkt naar telefonie in zakelijke situaties merk je al snel dat steeds meer bedrijven met een werkmobiel hanteren. Hier moet je natuurlijk wel rekening mee houden dat je deze mobiel alleen voor zakelijke doeleinden mag gebruiken. In deze blog beschrijven we 5 zakelijke telefonie trends in 2021.

tip 1: Mobile first

Waar we in het verleden voornamelijk gebruik maakten van een vaste lijn, wordt deze manier tegenwoordig nauwelijks nog gebruikt door de jongere generatie. Jongeren gebruiken tegenwoordig voornamelijk hun mobiele telefoon, ofwel smartphone. Sterker nog, het aantal telecomabonnementen inclusief vaste telefonie neemt snel af. Ook bij organisaties zien we steeds meer verandering in hoe er wordt gebeld. Zakelijk bellen wordt steeds meer gedaan via de smartphone in plaats van een vaste lijn.

2: Bellen met Microsoft Teams

Het afgelopen jaar is zakelijk bellen met Microsoft Teams steeds populairder geworden. Het fijne van deze methode is dat Outlook agenda’s aan Microsoft Teams kunnen worden gekoppeld. Je hebt hierbij ook de mogelijkheid om met elkaar te videobellen. Daarnaast is Microsoft Teams ook beschikbaar op laptop én telefoon. Dat maakt het werk ook nog eens een stuk efficiënter!

3: 5G netwerk

Van 5G heb je misschien wel eens gehoord. Mensen denken hierbij vaak aan “supersnel internet”. Maar: 5G is veel meer dan alleen supersnel internet. Dit jaar wordt 5G landelijk beschikbaar maakt en dit zorgt voor een aantal grote voordelen zoals sneller internet, kortere reactietijden, een veilige verbinding en de synchronisatie van meerdere apparaten tegelijkertijd. Al met al is 5G dus een belangrijke ontwikkeling in de zakelijke telefonie!

4: Kortere doorlooptijden

Alles gaat sneller, dat is al langer bekend. Vandaag besteld is vanavond geleverd. Dit principe gaat ook steeds meer gelden in de zakelijke telefonie. De tijd dat een klant ‘in de wacht’ wil staan is ook ontzettend verkort. Daarom wordt er steeds meer gefocust op snelle service en kortere wachttijden. Dat is dan ook een belangrijke trend op het gebied van zakelijke telefonie dit jaar.

5: Vaker gebruik van kunstmatige intelligentie

Kunstmatige intelligentie wordt steeds vaker gebruikt in apps en ook op de werkvloer. Denk bij telecom bijvoorbeeld aan navigatie-apps en smartphoneassistenten, zoals Siri en Bixby. In de komende jaren zullen er nog veel ontwikkelingen op het gebied van kunstmatige intelligentie in de zakelijke telefonie komen.

(Visited 170 times, 1 visits today)
Beoordeel dit artikel:

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *