Wat moet je weten over het repareren van je telefoon?

Je telefoon is een noodzakelijk item tegenwoordig. Je gebruikt het apparaat dagelijks. Het is dan ook niet geheel onlogisch als deze een keertje wat kuren heeft. Dagelijks draait een telefoon in veel gevallen meerdere uren. Hierbij kun je denken aan verschillende videogames, chatgesprekken of verschillende bel gesprekken. Het kan voorkomen dat een telefoon kapot gaat wanneer deze bijvoorbeeld valt, maar daarnaast kan het ook op een andere manier gebeuren. Wat kan er nu allemaal precies kapot gaan? En wat moet je er verder over weten? Hieronder lees je daar meer over!

Wat kan er kapot gaan?

Bij een telefoon zijn er verschillende aspecten die ervoor kunnen zorgen dat een telefoon niet goed meer werkt. Denk bijvoorbeeld aan een barst in het scherm. Dit kan bijvoorbeeld komen wanneer je de telefoon hebt laten vallen. Dan wil je natuurlijk dat deze het zo snel mogelijk weer gaat doen, dus kun je het scherm laten repareren. In sommige gevallen ligt het probleem op een iets lastigere plek. Denk bijvoorbeeld aan de batterij, speaker, kabel ingang, microfoon, camera of het moederbord.

Wat zijn aspecten waar je op moet letten bij het repareren van je telefoon?

Er worden dagelijks erg veel Smartphone reparaties gedaan. Hierbij is het wel zo slim dat je dit doet bij de juiste winkel. Stel bijvoorbeeld wat vragen aan de reparateur. Denk bijvoorbeeld aan de vraag of de reparatie zal verlopen met de originele onderdelen. Dit is erg belangrijk voor de kwaliteit die jouw telefoon uiteindelijk krijgt. Daarnaast is het ook belangrijk te vragen naar onderzoekskosten. Een reparateur kijkt namelijk vaak of een telefoon nog onder garantie valt. Wanneer dit niet zo is, moet je de kosten voor de reparatie zelf betalen en daarnaast ook de onderzoekskosten. En wat vaak wel zo fijn is wanneer jouw eigen telefoon gerepareerd wordt, dat je een leentelefoon meekrijgt. Hierdoor blijf je in ieder geval nog wel bereikbaar.

Garantie

Op het moment dat je telefoon kapot gaat, maar dit niet jouw schuld is, kun je hier garantie voor krijgen. Hierbij is het dan wel alleen geldig wanneer dit dan binnen de garantieperiode valt. In de meeste gevallen hebben telefoons twee jaar een garantie, maar sommige hebben zelfs vier tot vijf jaar garantie. Voor een reparatie kun je naar de winkel gaan waar je deze gekocht hebt. Op het moment dat de telefoon dan nog binnen de garantie valt, krijg je een gratis reparatie.

Is het slim om zelf de telefoon te gaan repareren?

Op het moment dat je telefoon niet meer binnen de garantie valt, komen de kosten voor je eigen rekening. Deze kosten kunnen soms hoog oplopen. Het liefste voorkom je deze kosten door bijvoorbeeld zelf een reparatie uit te voeren. Wanneer je zelf een reparatie uit wilt voeren is het slim om hier het juiste gereedschap in huis te halen. Je wilt voorkomen dat je de telefoon verder kapot gaat, dus kun je maar beter het beste in huis halen. Hierbij kun je op internet goed bekijken wat het beste gereedschap is. Daarnaast kun je de kapotte onderdelen bestellen, maar is het hierbij verstandig de originele onderdelen aan te schaffen. Hiermee ben je verzekerd dat deze onderdelen het gaan doen. Dan is het uiteindelijk alleen nog maar de kunst om verschillende uitlegvideo’s te kijken en je telefoon zal het al snel weer doen.

(Visited 82 times, 1 visits today)
Beoordeel dit artikel:

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *