Display met POS materiaal

De aandacht trekken met opvallende displays dankzij POS materiaal

POS staat voor Point of Sale. POS materiaal zijn onder andere displays, posters en banners die de verkoop van jouw product verhogen. Het is een brede term waaronder verschillende materialen vallen. Met een opvallende POS display wordt jouw merk, product of dienst gezien. POS materiaal is populair op de winkelvloer maar wordt ook vaak ingezet tijdens bijvoorbeeld beurzen en evenementen.

Omzet verhogen met displays

Slim geplaatst POS materiaal verhoogt jouw omzet doordat het klanten triggert om meer te kopen van de producten die je aanbiedt of gebruik te gaan maken van jouw diensten. Deze vorm van adverteren maakt slim gebruik van cijfers, woorden en afbeeldingen waardoor je klant vaak onbewust beïnvloed wordt. Het wordt in zo goed als alle fysieke winkels ingezet, zoals bijvoorbeeld om meer stuks van de iPhone 11 te verkopen. Je kunt kiezen uit verschillende soorten displays, van een display van karton tot plafondhangers of een winkel- of vloerdisplay. Er zijn zeer veel mogelijkheden, maar feit is dat het verstandig is om te beginnen met een soort van adverteren met behulp van POS materiaal om de aandacht van (potentiële) klanten te trekken. Adverteren via POS materiaal hoeft niet veel te kosten en verdient zich vaak erg snel terug.

Mogelijkheden POS materiaal

Zoals gezegd bestaan er verschillende vormen van POS materiaal. Een populaire optie is het kartonnen display. Karton is een prettig materiaal om mee te werken omdat het licht en betaalbaar is en gemakkelijk te bewerken. Het is bijvoorbeeld mogelijk om een kartonnen display op de toonbank te zetten maar je hebt nog veel meer opties. Wat dacht je van een “lifesizer”? Dit is een display waarmee je een persoon afbeeld op ware grootte. Veelgebruikte winkeldisplays zijn folderhouders, kaarthouders, sieradendisplays of bijvoorbeeld een presentatiedisplay. Dit POS materiaal laat je het best op maat maken zodat het volledig aansluit bij de look en feel van de omgeving waarin je het wilt gebruiken.

Psychologie en adverteren+

Naast het laten ontwikkelen van prachtig vormgegeven POS materiaal is het belangrijk om woorden, cijfers en afbeeldingen optimaal te gebruiken zodat je consumenten onbewust kunt beïnvloeden. Hier gaat een groot stuk psychologie achter schuil, onder andere goed beschreven door Robert Chialdini, waar marketing professionals zich goed bewust van zijn. Daarnaast is het van belang waar je het POS materiaal plaatst voor het beste effect. Je kunt hier zelf mee experimenteren maar als je daar geen tijd of zin in hebt is het verstandig om hier een professional voor in te schakelen. Vraag meer informatie aan bij reclamebureau Vormgenoten, dat jou van begin tot eind kan hepen bij het realiseren van een complete marketingstrategie die werkt.

Beoordeel dit artikel:
(Visited 163 times, 1 visits today)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *