Als je thuis bent, heb je waarschijnlijk een flink aantal gadgets om je heen om je leven makkelijker te maken. Muziek zet je aan vanaf je telefoon en alle speakers kun je afzonderlijk bedienen. De automatisering is niet meer weg te denken uit ons leven. Maar zeg eens eerlijk, hoe zit dat op je werk? Een groot deel van ons werkgerief halen we uit het feit dat we de omgeving zo hebben ingericht dat we ons volledig kunnen focussen op ons werk. Maar is jouw werkomgeving optimaal? Of kan het wel een beetje slimmer? Deze 3 gadgets helpen je om je werkomgeving slimmer in te richten.
1. Wifi versterker
Wat natuurlijk echt niet kan ontbreken, is een goed internetsignaal. We werken allemaal in de cloud, zoeken allerlei dingen op en mailen ons helemaal suf. Dat gaat niet met een instabiele internetverbinding. Zorg daarom voor een krachtig signaal. Hoe? Je wifi signaal krachtiger maken door een wifi versterker is heel simpel. De meeste versterkers plug je in het stopcontact, waarna je computer, tablet of telefoon automatisch een nieuw netwerk detecteert. Kleine moeite, groot gemak.
2. Kabeldoos
Nog zoiets wat werken tot een ergernis kan maken: losliggende kabels op je bureau. Misschien werk je nog met een bekabelde muis en een bekabeld toetsenbord, maar waarschijnlijk functioneert dat al draadloos. Desondanks kun je nog flink wat kabels op je bureau hebben liggen. Die van je monitor en mogelijk tweede monitor bijvoorbeeld. De voeding voor je desktop, de kabel van de printer en de bureaulamp die je hebt staan, heeft ook een snoer. Al die kabels kunnen behoorlijk in de weg liggen en het ziet er ook ontzettend rommelig uit. Investeer daarom in een kabeldoos, zodat je geen hinder meer ondervindt van losliggende kabels ne tegelijkertijd een netjes en opgeruimd bureau hebt.
3. Bureaustofzuiger
Is een opgeruimd bureau eigenlijk wel genoeg? Misschien kijk je weleens over je bureau en vraag je je af of er ook goed schoongemaakt wordt. Ga er maar vanuit dat de schoonmaakdienst niet aan jouw spullen zit en dus ook niet afstoft op je bureau. Daarom is een bureaustofzuiger de ideale oplossing. Die haal je even gauw over je bureau, langs de stapels en één keer per week er ook onderdoor. In een handomdraai is je bureau dan weer schoon. En dat werkt wel zo lekker toch?
Je ziet het, met simpele gadgets kun je je werkomgeving een stuk slimmer inrichten. Schoon, opgeruimd en altijd online. Dat klinkt als de ideale werkplek en het is voor jou gemakkelijk te realiseren.