In onze digitale maatschappij, waar alles steeds sneller en geavanceerder moet, zijn interactieve producten niet meer weg te denken. Zo is bijvoorbeeld in bijna ieder huishouden tegenwoordig wel een interactieve televisie te vinden. Verder heeft bijna iedereen wel een smartphone, omdat we de hele dag op de hoogte willen blijven van wat er in de wereld om ons heen gebeurt.
Door de komst van interactieve producten is de wereld om ons heen steeds grijpbaarder geworden. Niet alleen volwassenen maken gebruik van interactieve producten, maar ook kinderen maken er steeds vaker gebruik van. Dit heeft tot gevolg dat er op het gebied van interactieve producten alleen maar meer vraag komt en deze producten in de toekomst ook steeds verder geavanceerd zullen worden. Dit om te kunnen voldoen aan de wensen van de consumenten.
Kinderspel
Voor kinderen komt er op het gebied van interactieve producten steeds meer op de markt. Omdat de kinderen de toekomst hebben, is dit ook de doelgroep die je hier zo veel mogelijk mee in aanraking moet brengen. Het voordeel is dat met behulp van deze producten je zo veel mogelijk uit het kind kunt te halen. Doordat deze producten vaak educatief en leerzaam zijn. Spelenderwijs leert het kind de wereld ontdekken.
Overname van slimme technologie
Op de markt komen steeds meer interactieve producten die telkens weer een stapje vernieuwender zijn en de mensen willen prikkelen. Naast het feit dat deze producten baanbrekend zijn, bieden ze voor mensen ook een uitkomst in hun drukke bestaan. Denk bijvoorbeeld aan een spiegel die het nieuws of het weerbericht laat zien, terwijl je je tanden staat te poetsen. Terwijl je bezig bent met je dagelijkse handelingen, word je direct op de hoogte gesteld van de informatie die jij wilt weten. Zonder dat dit jou extra tijd kost.
Hardlopen in je eigen omgeving
Sporten is meestal een opgave waar je je toe moet zetten. Maar met de technologie van nu kan ook het sporten een leuke uitdaging worden. Wat denk je bijvoorbeeld van hardlopen op een loopband, terwijl je kijkt naar een omgeving waar je op dat moment graag zou willen lopen? Dat is mogelijk. Altijd al graag willen hardlopen in Central Park in New York? Kies die omgeving uit en ga rennen op de loopband. Terwijl je aan het rennen bent, zie je beelden alsof je door Central Park heen rent. Dit motiveert om aan het sporten te blijven.
Niet alleen voor in huis
Ook in bedrijven en in openbare ruimtes wordt steeds meer gebruik gemaakt van interactieve producten. Op stations kunnen bijvoorbeeld interactieve zuilen staan, die je direct kunnen laten zien naar welk perron je moet. In musea kan gebruik worden gemaakt van interactieve informatieborden die extra informatie geven over bijvoorbeeld een schilderij of een kunstobject. Steeds vaker zie je interactieve producten verschijnen binnen onze maatschappij. En deze producten zijn nog lang niet klaar met hun ontwikkeling. In de toekomst zullen we hier ook nog veel van zien.
Dit artikel werd je aangeboden door Prestop, specialist in informatiezuilen, touchscreen monitors en touchscreen tafels. Wil je weten welke mogelijkheden er voor jou zijn op het gebied van interactieve producten? Bij Prestop kun je terecht voor informatie, brochures en vakbeurzen. Neem daarvoor snel een kijkje op onze website.