voip telefonie mkb

VOIP telefonie op kantoor, wat zijn de voordelen?

VoIP is de nieuwste manier van telefoneren. VoIP staat voor ‘Voice over Internet Protocol’ en zorgt er voor dat de gebruiker overal via het internet kan bellen. Dit is niet te vergelijken met bijvoorbeeld diensten als Skype, die als groot nadeel hebben dat beide gebruikers een account moeten hebben. Dit is niet nodig bij VoIP telefonie. In dit artikel geven we nog meer voordelen voor het gebruik van VoIP telefonie voor jou én je bedrijf.

Niet alleen bellen met je telefoon

Het traditionele telefoneren is natuurlijk via telefoon naar telefoon. Met VoIP telefonie zijn er echter meerdere manieren om met elkaar te communiceren. Het is mogelijk om van computer naar een telefoon te bellen of van computer naar computer, daarvoor dient de werknemer te zijn ingelogd in het netwerk en kan diegene altijd bellen met iedereen die is ingelogd. Zo kan iemand die onderweg is of thuis werkt altijd eenvoudig in contact komen met iemand die achter zijn of haar computer zit.

Lagere kosten

Bellen via het internet is goedkoper dan het traditionele bellen. De internetkosten zijn altijd een vast bedrag per maand. Je wordt dus niet verrast door onverwachte hoge telefoniekosten.

Bij een normaal telefoongesprek is er constant een verbinding. Dit verbruikt dataverkeer, ook wanneer er niet gepraat wordt. Met VoIP is wordt er alleen data verbruikt wanneer er data verstuurd wordt, dus niet wanneer er niets wordt gezegd. Qua data staat één traditioneel telefoongesprek gelijk aan drie á vier VoIP gespreken.

Vereenvoudigd beheer

VoIP wordt beheerd vanuit één netwerk. De beheerder hoeft gebruikers maar één keer aan te melden. Waar in het verleden gebruikers op meerdere netwerken moest worden aangemeld is dat nu niet meer nodig. Dankzij nieuwe software updates kun je met VoIP eenvoudig vanaf één punt je wijzigingen doorvoeren.

Klantgegevens gelijk in het scherm

Het is mogelijk om uw database van klanten (CRM) te koppelen aan het VoIP netwerk. Door nummerherkenning komen belangrijke gegevens van de klant direct getoond wanneer de verbinding tot stand komt. Dit zorgt voor een prettig gesprek waarbij klanten gelijk kunnen worden geholpen.

Naast een koppeling met een CRM-systeem kan er ook een koppeling worden gemaakt met bijvoorbeeld een administratie- en/of ticketsysteem.

VoIP is de toekomst

De ontwikkelingen in het traditionele bellen staan zo goed als stil. Het is slechts een kwestie van tijd voordat we allemaal bellen via VoIP telefonie. VoIP is continu in ontwikkeling en daarom er komen veel nieuwe functies bij. Daarom is het mogelijk VoIP compleet te integreren in je bedrijfsstructuur. Met VoIP bellen bent u klaar voor het nieuwe werken, met elk toestel!

Dit artikel wordt aangeboden door AAO, VoIP specialist voor MKB bedrijven.

 

(Visited 287 times, 1 visits today)
Beoordeel dit artikel:

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *