LinkedIn

B2B leads genereren: 3 technieken die écht helpen

In de wereld van B2B is het vaak lastig om voldoende leads te genereren. Hoe vaak komt het wel niet voor dat ondernemers ongelooflijk veel investeren in het opzetten van een nieuwe marketingcampagne en de resultaten zwaar tegenvallen? Frustrerend, nietwaar? Gelukkig zijn er ook nog genoeg manieren die wel écht helpen en waarmee b2b leads genereren een stuk eenvoudiger wordt. Toch is het soms even zoeken wat voor een bedrijf de beste optie is. Daarom is het niet alleen belangrijk om de hulp van een deskundige in te schakelen, maar ook om je strategie op de juiste manier aan te passen. Met dit artikel helpen we je graag op weg en lichten we drie technieken toe die echt helpen. 

1. Gericht targeten 

Het is niet zinvol om te investeren in een campagne die niet de juiste mensen bereikt. Hoewel dit misschien tot meer bezoekers leidt, zal het vrij weinig leads genereren. Daarom is gericht targeten een absolute must. Hoe ziet de doelgroep eruit? En – belangrijker nog – waar bevindt deze zich? Via welke kanalen kun je hen bereiken? In B2B zijn er verschillende mogelijkheden: 

  • Zet LinkedIn in. LinkedIn wordt vaak vergeten en enkel gezien als netwerkplatform. Dit terwijl bedrijven wel weer de focus leggen op social media kanalen zoals Facebook en Instagram. Met leadgeneratie linkedin kan je echter eenvoudig winst boeken. Uit onderzoek blijkt zelfs dat dit platform veel effectiever is dan Facebook of Instagram. Dit komt voornamelijk doordat je op functie en branche kunt targeten. Hierdoor richt je je voornamelijk op de door jou beoogde doelgroep en is de kans op succes veel groter.
     
  • Gebruik meer afbeeldingen en video in je advertenties. Mensen zijn van nature visueel ingesteld. Een speelse vormgeving trekt dan ook niet alleen sneller aan, maar wordt ook beter onthouden. 

2. Schakel een deskundige in 

Het succes van B2B leadgeneratie wordt voor een groot deel bepaald door welke strategieën er worden toegepast en in hoeverre deze aansluiten op de doelgroep. Soms denken bedrijven dat zij zelf wel in staat zijn om een marketingcampagne op te richten en leads te genereren. Besef echter goed dat hier niet alleen heel veel werk in gaat zitten, maar dat het ook om heel veel kennis en ervaring vraagt. Leads genereren is niet zo gemakkelijk als het lijkt. Schakel daarom altijd een deskundige in om je hierbij te helpen. Werk samen met deskundigen uit de business sale en online marketing om het beste plan op te stellen en zo meer succes te ervaren. 

3. Pas SEO-technieken toe voor betere vindbaarheid 

Om de doelgroep te kunnen bereiken, is het belangrijk dat de website ook daadwerkelijk goed vindbaar is. Dit bereik je door te werken aan de SEO van je site. Deze technieken helpen je om hoger te scoren binnen de zoekmachines, zodat de juiste doelgroep sneller in aanraking komt met jouw bedrijf. Hierbij gaat het om de organische zoekresultaten. Deze websites komen onder de betaalde advertenties te staan. Omdat de meeste mensen niet verder kijken dan de eerste twee pagina’s met zoekresultaten, is het zaak om zo hoog mogelijk te scoren. Een online marketeer kan helpen bij het optimaliseren van jouw website.

(Visited 11 times, 2 visits today)
Beoordeel dit artikel:

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *