TechBird.nl

Augmented reality marketing toepassen

augmented reality marketing

Wat is er mogelijk met augmented reality marketing?

Hoe pas je augmented reality marketing toe? Er zijn in de basis drie soorten AR toepassingen:

  1. Voor consumenten;
  2. Voor bedrijven;
  3. Voor collega’s.

Voor deze drie doelgroepen is het mogelijk om een AR app in te zetten als marketinginstrument of als promotiemiddel.

Kies een AR ontwikkelaar

Hoe werkt AR eigenlijk? Met mobiele apparaten zoals een smartphone, tablet of AR bril is het mogelijk een digitaal beeld over de werkelijkheid te projecteren. Op basis van ruimtelijke positionering kun je zeer accurate resultaten behalen. De AR ontwikkelaar zal als eerste naar de doelstelling vragen, en vervolgens wordt het meest geschikte platform gekozen. Bij augmented reality marketing zal vaak een smartphone app gemaakt worden omdat er dan geen dure AR brillen nodig zijn. Op basis van ARCore van Google of ARKit van Apple is er voor beide mobiele systemen relatief snel en eenvoudig een app te bouwen.

Augmented reality lezing organiseren

De vraag “hoe werkt AR?” kan beantwoord worden tijdens een augmented reality lezing. Deze presentaties en interactieve sessies kunnen binnen de organisatie naar wens ingericht worden. Zo wordt niet alleen het nut van AR binnen bedrijven naar voren gebracht, personeelsleden kunnen aan de hand van praktijksituaties ideeën naar voren brengen om de mogelijkheden van augmented reality ten volle te benutten. Zorg dat een augmented reality lezing ook een interactief element heeft, door bijvoorbeeld AR brillen te demonstreren maar ook met AR apps die ter plekke via de persoonlijke smartphones getest kunnen worden.

AR biedt vele mogelijkheden voor marketing, organiseer ook een augmented reality lezing en werk nauw samen met een AR ontwikkelaar om zo tot een maatwerk oplossing te komen.

(Visited 365 times, 1 visits today)
Beoordeel dit artikel: