Narrowcasting, wat is het en wat zijn de toepassingen ervan?
Narrowcasting, ook wel digitale signage is een manier van communiceren met je doelgroep. Deze manier is relatief goedkoop en kan ook heel erg effectief zijn. Om te beginnen zal ik wat voorbeelden geven waarbij narrowcasting wordt toegepast, zo kan je zelf ook gelijk zien wat deze manier van communicatie inhoudt.
Schiphol is wellicht een van de meest bekende voorbeelden die narrowcasting toepassen. Alle bezoekers, mensen die op Schiphol komen en natuurlijk de reizigers hebben voordeel van de communicatie die geboden wordt. Alle informatie wordt doormiddel van een scherm getoond aan de mensen. Narrowcasting is dus eigenlijk het doorgeven van een boodschap of een bericht aan jouw doelgroep door middel van een scherm die op een bepaalde plek tentoongesteld wordt. Ook bij bijvoorbeeld kledingwinkels wordt er veel gebruik gemaakt van deze manier van communiceren. Zo worden de nieuwe kledingstukken vaak op een display getoond om zo het bericht door te geven aan hun doelgroep, om hen te attenderen op het feit dat er nieuwe kleding is en hen natuurlijk te overtuigen om het te gaan kopen bij die bepaalde winkel!
Narrowcasting en jouw restaurant
Er zijn verschillende mogelijkheden om narrowcasting te implementeren bij jouw restaurant en het zo te verbeteren! Zo kan je als fastfood restaurant natuurlijk heel goed de producten laten zien op de borden die je boven de kassa’s kan laten instaleren. Ook kan je als chic restaurant mooie gerechten bij de ramen van het restaurant tentoonstellen zodat je toevallige voorbijgangers kan overtuigen om lekker te gaan eten bij jouw restaurant. Ook kan je via narrowcasting makkelijk berichten geven over het menu. Zo kan je laten weten wat de soep van de dag is of juist de specialiteit van de kok!
Kosten van narrowcasting
De precieze kosten weet ik natuurlijk niet, dat ligt volledig aan wat jouw persoonlijke voorkeuren en natuurlijk ook zakelijke voorkeuren zijn. Ik wil wel daarbij nog aangeven dat het relatief goedkoop is. Dat komt omdat je alleen maar een display, een boodschap en de software nodig heeft waarmee je dit kan sturen via de laptop/ computer naar de display.