Google Ads

Hoe kan SEO en SEA jouw onderneming ondersteunen?

Wanneer je een ondernemer bent, streef je ernaar om steeds meer omzet te genereren. Dit kan je doen door nieuwe klanten te werven en om je huidige klanten te behouden. Tegenwoordig is bijna elke consument online te vinden en hierdoor is het ook verstandig om als bedrijf online goed zichtbaar te zijn. SEO en SEA bieden hier een mooie kans in. Bij SEO optimaliseer je je website dusdanig dat je bovenaan de organische zoekresultaten zult verschijnen en bij SEA kun je een stukje advertentieruimte kopen om bovenaan in de zoekresultaten te verschijnen. In onderstaand artikel geef ik je de handvaten om SEO en SEA toe te passen voor je website!

Search Engine Advertising

Ik gaf al eerder aan dat bij SEA een stukje advertentieruimte wordt gekocht, om daar je eigen website te promoten. SEA is een belangrijk onderdeel om online beter vindbaar te zijn binnen de zoekmachines. Een van de grootste zoekmachines die er op dit moment is, is Google. Google biedt de mogelijkheid om binnen de zoekmachine te adverteren, dit wordt Google Ads genoemd. Wanneer je besluit om SEA toe te passen voor je website is het verstandig om dit eerst zorgvuldig te onderzoeken. Je zou dit kunnen laten doen door een specialist, zodat je zeker weet dat het onderzoek goed gedaan wordt. De kans is ook groter op een hoger rendement!

Search Engine Optimization

Naast dat je een stukje advertentieruimte kan kopen in een zoekmachine, kan je ook organisch bovenin de zoekresultaten terecht komen. Dit proces kost veel tijd, maar is wel ontzettend van belang voor de online vindbaarheid van je website. Het inzetten van Search Engine Optimization kan een krachtig middel zijn om meer web traffic te genereren op je website. Het is belangrijk om voor je website te bepalen op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden en aan de hand van deze zoekwoorden kunnen er teksten op de website worden geplaatst. SEO bestaat uit meerdere elementen en hieronder vertel ik in het kort wat deze inhouden:

  1. Techniek: Google indexeert jouw website aan de hand hoe snel die werkt en hoe goed deze technisch functioneert.
  2. Content: Google wil aan zijn gebruikers alleen de meest relevante content aanbieden en daarom is content een zeer belangrijke pijler van SEO.
  3. Linkbuilding: dit is het aantal inkomende links naar jouw website, hoe meer websites naar jouw website doorlinken, des te relevanter Google jouw website gaat vinden.

Hoe kan ik dit toepassen?

Nu je weet hoe je ervoor kan zorgen dat je website goed kan scoren in de zoekmachines, vraag je jezelf natuurlijk af hoe je dit kunt realiseren. Er zijn een aantal mogelijkheden hiervoor, namelijk het volledig zelf doen of het uitbesteden bij een specialist. Wanneer je ervoor kiest om SEO en SEA zelf te gaan uitvoeren, houdt dan in je achterhoofd dat het veel tijd zal kosten. Je kunt er ook voor kiezen om het uit te besteden bij een specialist en dan kunnen hun ervoor zorgen dat je website goed gevonden wordt en kan jij je volledig blijven focussen op de dagelijkse werkzaamheden!

Beoordeel dit artikel:
(Visited 93 times, 1 visits today)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *